Het Molse gemeentebestuur verkocht in 2012 voor maar liefst 340 310 euro aan cadeaubons. We realiseerden hiermee een stijging van 11 procent tegenover 2011. Begin oktober schakelden we over op de digitale cadeaubons.
Ook deze nieuwe formule kende meteen succes. Wanneer we december 2012 vergelijken met dezelfde maand in 2011, dan stellen we een stijging vast van 15 procent. Sinds de lancering van de cadeaubons in 2006 noteerden we ieder jaar een stijgende verkoop.Met de cadeaubons wil het gemeentebestuur inwoners stimuleren om aankopen bij onze eigen handelaars te doen. Onze gemeente beschikt over meer dan voldoende winkels en horecagelegenheden om iedereen in eigen gemeente een passend cadeau te laten vinden. Het gemeentebestuur organiseert het systeem en neemt de verkoop en promotie op zich, de inkomsten gaan volledig naar de handelaars.
Overschakeling
De overschakeling van papieren naar digitale cadeaubons was technisch geen eenvoudig verhaal. Ondanks kleine kinderziektes in de eerste weken verliep alles bijzonder vlot. Alle handelaars moesten hun deelname herbevestigen en voor één van de verschillende ontwaardingsmethodes kiezen. Inmiddels hebben zo goed als 100 handelaars deze stap gezet en komen er nog dagelijks bij. Het grote enthousiasme bij de handelaars om in het nieuwe systeem te stappen, vormt het fundament onder verdere toekomstige groei.
Cadeaubonautomaat
In de loop van 2013 wil het gemeentebestuur de verkoop van de cadeaubons nog verder stimuleren met een cadeaubonautomaat in de Statiestraat. Dan wordt het 7 dagen op 7, 24 uur op 24 mogelijk om de bons te kopen. Nu beperken de verkooppunten zich tot de informatie- en onthaalbalie in ’t Getouw en de dienst toerisme op de Markt.